Виставкою картин і графіки Володимира Єршихіна – художника відомого ще з часів Нової української хвилі – галерея ART 14 розпочинає сезон 2018 – 2019 років. Виставка має «легку» назву і стиль малювання. Легку до провокативності – я так і уявляю сказане пошепки, або з обуренням: «то так і малі діти вміють»! Так, вміють. Принаймні на перший погляд. Але не вміють іншого – протягом декількох років послідовно втілювати свій задум і знайти йому найкращу, можливо й несподівану форму. Власне, в цьому і є фахова робота. Перед нами її результат – твори, які багатьом нагадають про «арт-брют», «ташизм» і важливу для сучасного мистецтва Заходу течію «інформель», а знавці дискурсу постмодерністської Нової хвилі радісно впізнають потужний подих іронії. І всі, разом з тим, частково, будуть мати рацію.
Отже, за зовнішньою грайливістю та іронією форми художник сховав критику гострого соціального спрямування. Він із сарказмом порівнює примітивізм звичок сучасної пересічної людини з примітивним життям стародавнього доісторичного людства. Та ж масовість, примітивність, схильність до поклоніння певним речам, що втілюють силу, моду, гламур. Для людини первісної це були тотеми, для людини сучасної це гаджети, чи певний стиль життя і відпочинку. До прикладу, на полотнах художника, зображення символів відомих брендів сучасності – омріяних більшістю «Верту», «Феррарі» «Порше» – виглядають як тотемні зображення.
Своєю виставкою автор глузує з гаджетозалежності, брендофілії, масової свідомості – всіх цих нових означень давно відомих і не раз таврованих авангардистами хвороб людства: пересічності і міщанства. Проте, людство живе, пересічність поширюється, міщанство квітне, а постмодерністи знаходять, після нео-авангардистів, все нові й нові неперевершені ідеї і форми саркастичного глузування заради самоусвідомлення себе і суспільства, що не може не тішити глядачів!
Гліб Вишеславський
___
“Серія “Відпочинок і розваги” – частина великого проекту, над яким я працював останнім часом. Проект присвячений цінностям “суспільства споживання” і розповідає про предмети і “ритуали” сучасного життя.
Назву серії взято з рубрик журналів та інтернет-шукачів. У сюжетах картин немає читання книг або дружніх бесід, милувань заходом сонця і прогулянок під місяцем, – всі види представленого “відпочинку” цілком матеріальні і доступні за певну плату. Іронія і соціально-критичний підтекст стосовно консюмеризму суспільства – головні смислові напрями цієї серії.”
Володимир Єршихін